ssoChloe

Alla inlägg under oktober 2013

Av Chloe - - 12 oktober 2013 11:54

 


-----------------------

Av Chloe - - 12 oktober 2013 10:36

Jag stavar alltid fel på Skördebygden, skriver ALLTID SkördebRygden. Åhhh så irriterande ):


Iallafall. Redan på onsdag kommer vi få laga bron!! Eller ja, börja laga den. Jag kan inte förklara så bra, så jag visar helt enkelt en del ur intervjun med Marcus som SSO teamet lagt upp på Nyhet's sidan. Hitta inlägget HÄR!


"Att det kommer uppdrag som spelarna måste utföra innan de kan komma till nya området kunde vi nästan gissa. Vi anar också att den trasiga bron över floden vid Nilmers högland är inblandad i det?
- Det stämmer mycket väl! Det kommer släppas en hel del roliga uppdrag som går ut på att reparera bron, som än så länge är den enda vägen till Skördebygden. För att alla som vill ska kunna nå det nya området på releasedagen kommer vi släppa de uppdragen redan veckan innan. Utför man alla uppdrag varje dag under veckan kommer man ha direkt tillträde till Skördebygden på releasedagen. Så kämpa på!"

 

YEEEEEEEEEEEY! Dessutom....

 

"Vilka spelare kommer att ha tillgång till Skördebygden?
- Till skillnad från när vi släppte Gyllenåsarnas dal (då man behövde vara level tolv för att komma in i området) har vi valt att alla som är Star Riders, och minst level fyra, får tillgång till Skördebygden. Detta för att så många som möjligt ska få uppleva allt det nya och fina som har gjorts!"

 

WOAH! :D Awsome :3

 

Sedan så tror jag att på realesa kommer det ett SISTA uppdrag som gör att alla kommer in samtidigt. :)

 

Vad tror ni? Är ni lika förväntansfulla som jag?

 

Bild från SSO-teamet

FAST jag har lagt till kartan x)

Av Chloe - - 12 oktober 2013 10:10

HAHA, jo, eftersom jag inte har så många läsare, så kan jag ju dra igång en serie som kommer... Inte alls bli bra :3 Jag bara fick lust, har ingen tanke bakom det alls... 


  Del 1. Hemlig plats.

 


Bakgrund


Chloe har jobbat hos Baronessan i 3 år nu. Men nu börjar hon tröttna på att sortera böcker i biblioteket, städa källaren och bestämmer sig för att rymma. Chloe älskar hästar och vill rida, så hon flyr till en hemlig plats nästan ingen vet om och bestämmer sig för att utforska världen som hon aldrig förr har gjort.  Bara hon hittar en häst....


Låt berättelsen börja! :D


 

"Här kommer ingen att hitta mig." Tänker Chloe nöjt och går vidare på stranden. Stranden är ganska kort, men vad gör det? Det räcker gott för en. Sedan börjar Chloe undra hur hon ska överleva utan ett hem. Hon bestämmer sig för att utforska  den lilla platsen. Flodens havsyta är stilla och solen värmer. Det är en varm dag, men Chloe lät sig inte luras. Snart var hösten här. Och efter hösten kommer vintern.


Plötsligt hittar Chloe någonting som liknar en gång upp för ett berg.

 

Hon berstämmer sig för att utforska. Sakta men säkert klättrar Chloe upp. När hon kommer upp blir hon genast nöjd. Stället är perfekt för att ha sina grejer på. Omgivet av berg kommer ingen att hitta henne.

  Hon ställer sig och titta på utsikten. Perfekt. Nu saknas bara en vän, en häst...






Fortsättning följer...


Hehehehehe, väldigt dålig menmen :D Ny del kommer förmodligen upp varje lördag! :)

Vet inte riktigt om man kan kalla det "Serie" menmen....

Av Chloe - - 9 oktober 2013 19:12

Yeeey! Åh, jag ÄLSKAR Verkligen de nya hästarna. De är sååååååååååååå fina. <3

Bra att man kan ha 10 hästar nu, även om jag bara har 3 haha :)


Sedan så har det också hänt lite vid bron. Gissa vad? HAHA, nej, den har inte öppnats.

 

SER NI DÄR BORTA?!?!?!? Ett rött "stopp-märke"!! Åh, jag längtar så mycket. :(


/CHLOE SILVERPIE/

Av Chloe - - 4 oktober 2013 15:46

WOAH! I slutet av oktober öppnar Södra Jorvik! LÄNGTAR SÅÅ!! *-* 

GameMaster Elise skrev i globala att man skulle kolla facebook. Har ju inte facebook, men kunde kolla iallafall haha xD


Videon finns på yt. :D


JIPPIEEEEEEEEEEE


Verkar som att det kommer finnas djur som går omkring i hagar... kanske kan man släppa ut hästar i hagar som på videon? 0.15, då ser ni vad jag menar! :3 Åhhh, kommer bli fantastiskt! *-*

Av Chloe - - 3 oktober 2013 14:39

Som säkert många utav er har upptäckt så har de "fyllt i" en del av södra jorvik kartan!! :D åh, jag är så spänd. Hoppas verkligen att det blir så bra som jag förväntar mig. Kanske blir det till och med bättre..? :D


Upplöste min klubb för att gå med i en väns, hihi. Var ändå ingen bra klubbledare :(

Meddelande

Välkomna till min nya blogg, scypie.bloggplatsen.se!

Något speciellt du letar efter?

 

Hej!

Mitt namn är Chloe Silverpie och det är jag som driver denna bloggen.

Jag bloggar om onlinespelet StarStable Online som är ett roligt hästspel.

 

På min blogg hittar du allt möjligt som har med StarStable Online att göra.

Under min presentation hittar du utvalda inlägg, kika in där!

 

Vill du skriva någonting om min blogg som inte passar in på ett inlägg? Gå till gästboken och skriv någonting där!

Utvalda inlägg

Här samlar jag inlägg som är lite mer speciella än alla mina andra inlägg.

Under "Min(a)..." finner du bland annat min länklista!

 

Läsvärda inlägg

Nytt ponnyrace?

Ryktesuppdrag

Jarlaheim, Jarlasson och Jorvikstallet

Lisa återvänder?

Färjorna

 

Veckans plats

Moorland

Fort Pinta

Steves gård

 

Min(a)...

...inköpslista

...önskelista till SSO

...länklista

...gimpbilder

Kategorier

Fråga mig!

3 besvarade frågor

Nuvarande omröstning

Vart fikar du helst i SSO?
 Stablebucks café
 Fort Pinta Café
 Himmelska höjdarcaféet
 Café Röda hajen
 Wolf hell inns café
 Grå munken
 Mor Annas konditori
 Lisbeth på torget

Arkiv

Senast skrivet

Translate

Nå mig

Vill du nå mig så rekommenderar jag följande sätt:

Instagram: cocosilverpie

SSO: Breva (Chloe Silverpie om någon missat)

Bloggen: Gästboken, kommentera, fråga etc.

"Bloggshema"

Här har jag samlat alla dagar det händer något speciellt på. :)

 

Måndag: -

Tisdag: Oftast bloggfri dag. Kommer hem vid halv fem på tisdagar och måste göra läxor och så vidare.

Onsdag: -

Torsdag: -

Fredag:  Fredagstema! Varje vecka kommer det upp ett nytt tema, kanske vår. Kommer då göra ett inlägg inspirerat av vår i SSO, kanske någon frågesport eller något också!

Lördag: -

Söndag: Veckans plats/område! Skriver om ett speciellt område eller en plats samt vad jag tycker om området/platsen.

Hitta inläggen i menyn under Utvalda inlägg eller i kategorin Veckans plats!

Mina hästar

Nedan ser ni alla mina hästar jag äger för tillfället.

Köpta hästar: fem stycken

Sålda hästar: noll stycken

 

Sapphirequeen


 

Scycry

Scycry är min starthäst. 

 

Snowprincess 

 

SunStar

 

Darkpearl

 

Springdale

 

För tillfället äger jag sex hästar.


Ovido - Quiz & Flashcards