ssoChloe

Alla inlägg under oktober 2013

Av Chloe - - 20 oktober 2013 17:00

JAG HAR BYTT FRISYR, IGNORERA DET!

 


Chloe har gått och gått, på jakt efter sin nya vän.  Tillslut hittar hon något som liknar en stall nära en liten by.

 

Hon går för att fråga personen som äger stallet. Hon ser på en skylt vad stallet heter. Steves Gård.


'Ahh, han som äger stallet måste heta Steve' tänker Chloe.

Efter ett tag hittar hon Steve.

 

"Hej, har du en häst jag kan få?" Säger Chloe till Steve, hon går rakt på sak.

"Ja, titta in i stallet och välj en. Här får du lite utrustning. Kom tillbaka om en dag, så får vi se om du får behålla hästen." Säger Steve, han är tydligen mycket upptagen. Chloe nickar och går till stallet.

 

Det fanns många hästar att välja emellan. Chloe ville ha en häst som stack ut lite mera. Hon funderade och gick fram till varenda häst. Tillslut stannade hon framför en häst.

 

Det kändes rätt, 100% rätt. 

"Jag ska kalla dig IceQueen." Sa Chloe. Försiktigt hoppade Chloe upp på IceQueen, men först satte hon på utrustningen.

Det kändes perfekt. Men nu måste Chloe skynda sig, Baronessan kunde ju faktiskt komma när som helst.

Chloe testade att gå, innan hon ökade farten. När hon kom fram till sin  hemliga plats ledde hon försiktigt upp IceQueen för den smala stigen.

 

Nu var de borta från baronessan. Nu var det bara att vänta tills imorgon, för att bevisa för Steve att Chloe kunde ta hand om hästar. 

Chloe övade lite på stranden innan hon gick och la sig.


hihihih SLUT FÖR DENNA GÅNGEN! :D 

Nästa del kommer på Lördag, hoppas att du tyckte om denna delen! :)

Av Chloe - - 20 oktober 2013 16:15

 

HÄRLIGT HÄRLIGT!! Äntligen har min träning börjat!! :)

Av Chloe - - 19 oktober 2013 20:00

  Jag och Snowie älskar verkligen gåd!!

Har faktiskt inte visat upp en bild när jag är inne i GÅD, så här är den! Den första GÅD-bilden! Hahahaha.


Jag brukar hitta på egna ridbanor vid Jasper & ibland inne i GÅD-skogen. Min kompis får vara min elev när jag kör lite lektioner ibland! :)



Jag får fortfarande den dära underbara WOW-känslan när man går in. Så härligt! :)


Bilden här över är faktiskt inte redigerad! :)

Av Chloe - - 19 oktober 2013 16:38

 

Hoppet är det sista som dör. <3

Av Chloe - - 19 oktober 2013 15:58

 

Efter 

 

  Före

 

 


Tycker du om det? :D

 


Jo, "Chloe på äventyr" kommer upp imorgon istället, har gäster idag :)

Av Chloe - - 17 oktober 2013 17:54

Byggmästare Donald sa någonting om ett värdshus på väg till Jarlaheim... Eller någonting. Kan det vara värdshuset som vi ser på bilden ovanför?

Iallafall, ni ser han som vinkar? Jag tror det är han som kommer hälsa oss välkomna när vi kommer till Sg. Hn kanske är rådsman eller borgmästare... Iallafall.. Ska bli spännande att se! :)  

Av Chloe - - 16 oktober 2013 18:59

Jag vet inte om det är en bugg, men jag antar att det ska vara såhär.

  Någon som vet vart man köper raketer?? :D (förlåt för dålig bild...)


Skulle titta om bron, eftersom jag inte har tagit några bilder när jag gjorde uppdraget till er... Dessutom har jag inte bloggat på flera dagar!! Förlåt... ):


Iallafall. Ser ni denna mannen (tror jag det är) på bilden här nere? HUR IRRITERANDE ÄR DET INTE att han står och vinkar? D: Åh, jag vill bara över... 

  (liten bild IGEN men det äär det största jag kan ha på denna bilden ): )


Älskar att det finns en stapel om hur långt man kommit med att reparera bron, OCH att alla de andra spelarna försvinner så fort man kommer inom ett visst område. BRA JOBBAT!





Av Chloe - - 13 oktober 2013 11:45

Jag har äntligen blivit klar med min sg outfit! :)

  Bättre bild när SG faktiskt har öppnats :)


Hästen som ska följa med mig in i SG är Snowie! :D <3 Eller Scy... Eller min PONNY som jag nästan aldrig rider. :o

Det är ju bara Sunnie som inte fått följa med på nya platser. :)


Scy följde med mig när jag blev Star Rider.

Snowie in i GÅD. 

Blir Sunnie den som följer med in i SG?

 

SG - Skördebygden

Meddelande

Välkomna till min nya blogg, scypie.bloggplatsen.se!

Något speciellt du letar efter?

 

Hej!

Mitt namn är Chloe Silverpie och det är jag som driver denna bloggen.

Jag bloggar om onlinespelet StarStable Online som är ett roligt hästspel.

 

På min blogg hittar du allt möjligt som har med StarStable Online att göra.

Under min presentation hittar du utvalda inlägg, kika in där!

 

Vill du skriva någonting om min blogg som inte passar in på ett inlägg? Gå till gästboken och skriv någonting där!

Utvalda inlägg

Här samlar jag inlägg som är lite mer speciella än alla mina andra inlägg.

Under "Min(a)..." finner du bland annat min länklista!

 

Läsvärda inlägg

Nytt ponnyrace?

Ryktesuppdrag

Jarlaheim, Jarlasson och Jorvikstallet

Lisa återvänder?

Färjorna

 

Veckans plats

Moorland

Fort Pinta

Steves gård

 

Min(a)...

...inköpslista

...önskelista till SSO

...länklista

...gimpbilder

Kategorier

Fråga mig!

3 besvarade frågor

Nuvarande omröstning

Vart fikar du helst i SSO?
 Stablebucks café
 Fort Pinta Café
 Himmelska höjdarcaféet
 Café Röda hajen
 Wolf hell inns café
 Grå munken
 Mor Annas konditori
 Lisbeth på torget

Arkiv

Senast skrivet

Translate

Nå mig

Vill du nå mig så rekommenderar jag följande sätt:

Instagram: cocosilverpie

SSO: Breva (Chloe Silverpie om någon missat)

Bloggen: Gästboken, kommentera, fråga etc.

"Bloggshema"

Här har jag samlat alla dagar det händer något speciellt på. :)

 

Måndag: -

Tisdag: Oftast bloggfri dag. Kommer hem vid halv fem på tisdagar och måste göra läxor och så vidare.

Onsdag: -

Torsdag: -

Fredag:  Fredagstema! Varje vecka kommer det upp ett nytt tema, kanske vår. Kommer då göra ett inlägg inspirerat av vår i SSO, kanske någon frågesport eller något också!

Lördag: -

Söndag: Veckans plats/område! Skriver om ett speciellt område eller en plats samt vad jag tycker om området/platsen.

Hitta inläggen i menyn under Utvalda inlägg eller i kategorin Veckans plats!

Mina hästar

Nedan ser ni alla mina hästar jag äger för tillfället.

Köpta hästar: fem stycken

Sålda hästar: noll stycken

 

Sapphirequeen


 

Scycry

Scycry är min starthäst. 

 

Snowprincess 

 

SunStar

 

Darkpearl

 

Springdale

 

För tillfället äger jag sex hästar.


Ovido - Quiz & Flashcards