ssoChloe

Alla inlägg under januari 2014

Av Chloe - - 31 januari 2014 12:00

Yay, idag är det min födelsedag. :DD

Iallafall, så rider jag runt i denna outfiten idag;

  <3

Av Chloe - - 30 januari 2014 14:27

Hejsan.

 


De flesta känner säkert igen denna bilden sedan StarStables senaste nyhet. Detta är en bild på Hästön!


Men hur kommer Hästön då att vara? Mina funderingar...


 Märkte det nu, har ni sett att stallet ser annorlunda ut på bilden?

Jag tror att man kommer kunna skicka hästarna härifrån!

Man kommer då kunna välja sin/sina häst/hästar och skicka till hästön.


Tror man kan välja att "besöka" hästön med sin karaktär och se sina hästar springa runt etc. (:

Har inte så mycket förväntningar, men detta var lite av mina funderingar, haha. ^^


/Chloe

 

Av Chloe - - 20 januari 2014 15:28

Ja... jag får be om ursäkt för att bloggen typ aldrig uppdateras längre.

Ska försöka bli bättre etc etc etc. Hoppas ni står ut iallafall, hahaha. ):


/Chloee

Av Chloe - - 12 januari 2014 18:00

Nästa del av "Den stulna hästen" här då. Hmm. Har verkligen inga idéer alls (skriv gärna idéer i kommentarerna :D)och skriver inte alls bra, ahah. Men här får ni del 2..

 

Den stulna hästen (Del 2)


Chloe tänkte inte vara försent ute denna gången, hon begav sig till Goldspursgården, men var det nedre delen eller den övre? Hon gissade på den nedre delen då det var där det fanns ett stall.

 

Hon sprang nästan hela vägen till Goldspursgården, hon var riktigt glad och nervös.

När hon kom fram såg hon att en kvinna, kanske i 30-års åldern, redan var där och pratade med en man. De tittade på den vackra arabhästen och log lite.

"Tror du att Leah skulle tycka om henne?" Frågade mannen, kvinnan nickade ivrigt. Chloe hade verkligen ingen aning vem Leah var, men det verkade som att Leah skulle få hästen. Chloe blev genast ledsen, hur kunde hon alltid komma för sent? Då var det bara att vända hem igen. Hon suckade tyst och började gå, men rätt som det var kom hon på en idé. Om hon frågade säljaren om hästen, så kanske hon hann ändå? De andra kanske inte frågat ännu, i hopp om att de skulle få hästen först iallafall?

Hon gick fram till en gammal man, han stod nära stallet.

Chloe samlade mod till sig och gick fram.

Av Chloe - - 10 januari 2014 19:37

Hejsan.


Jag hittade idag min gamla enkät som jag länkade på bloggen, haha. 

Hade ställt lite frågor etc. så tänkte säga svaren. ALLA ÄR ANONYMA JAG VET SJÄLV INTE VILKA DET ÄR, obs obs.

Ja, jag har formulerat om meningarna etc.

 

TEXTFRÅGOR:

Vilken är din favoritplats på Jorvik?


Två tyckte gröndal, en vingården och en jorvikstallet. 


Vad vill du se i nästa uppdatering (och vilket datum är det idag, finns det någon chans att det kommer)?


Vill leta efter Lisa

08/11-13


Arabhästar

13/11 :3


Arabhästar, ja det finns en chans.

7/11-13


Anledningen till att jag frågade om datumet var att det är lite roligt att titta om det kommit? 8D

 


Vilken är din favorithäst på SSO?


Andalusier, frieser och Painthorse var tre svar.


 


INTE TEXTFRÅGOR:


Har du en blogg om StarStable?

Ja, bloggar fortfarande.
4 
Nej, men funderar på det.
1 
Ja, men bloggar inte.
2 
Nej, vill inte ha det. 

0

 

Vad gör du en helt vanlig dag på SSO? (du kan välja många svar)

Levlar.
7 
Chattar.
3 
Klubbaktivitet.
1 
Håller i en lektion. 0 
Går på en lektion. 0 
Shoppar. 0 
Är med kompisar.
3 
Gör uppdrag.
3 
Går på ett event/en aktivitet.
1 
Annat
3 
Annat hade en svarat att hon matar hästarna och gör dagliga.

 



HAHHAHA, vad intressant, verkliiigen.

Vill ni göra denna enkät? Tryck här.


/Chloe

 

Av Chloe - - 10 januari 2014 12:42

Hejsan.


Nu har jag skrivit klart del ett och har även gett berättelsen ett namn, Den stulna hästen. Jag orkar inte ge en förklaring till vad den handlar om etc etc, så ni får helt enkelt läsa. (:


Den stulna hästen DEL 1

Det var kallt ute, snön hade precis smält. Chloe gick på en grusstig, påväg mot Filip på Sunfieldgården, hon hade hört att han hade en häst som han tänkt sälja.

 

När hon kom fram blev hon lite besviken, hon såg ingen häst.

Den kanske är inne i ladugården?, tänkte Chloe och gick med bestämda steg fram till Filip.

”Hej Chloe, varför är du här?” Frågade Filip och log lite. ”Tänkt att hjälpa till?”

”Nej, du hade en häst du tänkt sälja, jag såg din annons igårkväll.” Sa Chloe bestämt.

”Åh, jag är ledsen. Det har redan varit en som köpt honom.” Svarade Filip och tittade ledsamt på Chloe. ”Men du kan ju alltid hjälpa till här på Sunfieldgården istället!” Fortsatte Filip muntert och började rabbla upp allting som behövde göras.

”Nej tack.” Avbröt Chloe. ”Jag letar nog vidare i sådana fall.” Sedan tackade hon och gick.

Då var det bara att gå tillbaka till sitt lilla hus i Jarlaheim.

Om jag bara varit lite snabbare, tänkte Chloe dystert och såg ned i marken. Varför var hon inte först?

 

Hon kom in i Jarlaheim och passerade anslagstavlan där folk satte upp annonser. Chloe hade inget bättre för sig så hon tittade igenom annonserna.

Ms Drake behöver hjälp, mocka i stallet, det var bara massor utav jobb och ingenting intresserade Chloe alls.

Plötsligt får hon syn på en annons.

 

Gullig häst söker ägare.

Kom till Goldspursgården!

 

Chloe tänkte inte vara försent ute denna gången, hon begav sig till Goldspursgården, men var det nedre delen eller den övre?

 

 

 

Jahapp, då var första delen ute då. Vad tycker ni? (:

 

/Chloe


Av Chloe - - 10 januari 2014 12:23

Hejsan.


SNART kommer jag att publicera del 1 ur min berättelse. Japp, jag ska göra en berättelse, ehehh.

Har fortfarande noll idéer, eller har en, så den kommer inte bli sååå överdrivet bra och jag kan nästan ingenting om hästar ahha. ):

Men jag ska försöka.

Publiceras inom kort.

 


/Chloe

Av Chloe - - 4 januari 2014 12:20

Hejsan.


Har slut idéer på vad jag ska skriva för slags inlägg, det är därför bloggen oftast står still.. Iallafall, har ni några idéer? (: 

Meddelande

Välkomna till min nya blogg, scypie.bloggplatsen.se!

Något speciellt du letar efter?

 

Hej!

Mitt namn är Chloe Silverpie och det är jag som driver denna bloggen.

Jag bloggar om onlinespelet StarStable Online som är ett roligt hästspel.

 

På min blogg hittar du allt möjligt som har med StarStable Online att göra.

Under min presentation hittar du utvalda inlägg, kika in där!

 

Vill du skriva någonting om min blogg som inte passar in på ett inlägg? Gå till gästboken och skriv någonting där!

Utvalda inlägg

Här samlar jag inlägg som är lite mer speciella än alla mina andra inlägg.

Under "Min(a)..." finner du bland annat min länklista!

 

Läsvärda inlägg

Nytt ponnyrace?

Ryktesuppdrag

Jarlaheim, Jarlasson och Jorvikstallet

Lisa återvänder?

Färjorna

 

Veckans plats

Moorland

Fort Pinta

Steves gård

 

Min(a)...

...inköpslista

...önskelista till SSO

...länklista

...gimpbilder

Kategorier

Fråga mig!

3 besvarade frågor

Nuvarande omröstning

Vart fikar du helst i SSO?
 Stablebucks café
 Fort Pinta Café
 Himmelska höjdarcaféet
 Café Röda hajen
 Wolf hell inns café
 Grå munken
 Mor Annas konditori
 Lisbeth på torget

Arkiv

Senast skrivet

Translate

Nå mig

Vill du nå mig så rekommenderar jag följande sätt:

Instagram: cocosilverpie

SSO: Breva (Chloe Silverpie om någon missat)

Bloggen: Gästboken, kommentera, fråga etc.

"Bloggshema"

Här har jag samlat alla dagar det händer något speciellt på. :)

 

Måndag: -

Tisdag: Oftast bloggfri dag. Kommer hem vid halv fem på tisdagar och måste göra läxor och så vidare.

Onsdag: -

Torsdag: -

Fredag:  Fredagstema! Varje vecka kommer det upp ett nytt tema, kanske vår. Kommer då göra ett inlägg inspirerat av vår i SSO, kanske någon frågesport eller något också!

Lördag: -

Söndag: Veckans plats/område! Skriver om ett speciellt område eller en plats samt vad jag tycker om området/platsen.

Hitta inläggen i menyn under Utvalda inlägg eller i kategorin Veckans plats!

Mina hästar

Nedan ser ni alla mina hästar jag äger för tillfället.

Köpta hästar: fem stycken

Sålda hästar: noll stycken

 

Sapphirequeen


 

Scycry

Scycry är min starthäst. 

 

Snowprincess 

 

SunStar

 

Darkpearl

 

Springdale

 

För tillfället äger jag sex hästar.


Ovido - Quiz & Flashcards