ssoChloe

Alla inlägg under februari 2014

Av Chloe - - 25 februari 2014 10:00

Satt och funderade lite på ett ponnyrace och hittade ett som Barney hade kunnat hålla i.


 

Well, nu är ju denna bilden komplicerat, vääldigt komplicerad.

Ni ser att jag märkt ut "steves"? Det är Steves gård och det andra fältet är det vid Barney.

Du ser ju pilarna? Åt det hållet rider man.

Om du tittar först på denmed GRÖN slinga/markering så börjar du strax innan pilen (se bild nedan). Sedan fortsätter du till gulcirkel 1,2 och 3. När du kommer till den tredje gula markeringen ser du att spåret försvinner med en annan färg. Då går du till andra bilden där det står "steves" med ljusgul text. Spåret fortsätter på denna bilden (man ser en bit av den andra men det är markerat med samma text) och så fortsätter vi.

När vi kommer till den åkern vi börjar vi får vi hoppa tillbaka till bild ett igen (med ljuslila text på "steves) och då fortsätter markeringen i grönt igen. Sedan är vi framme där vi startade!


Jag förstår om du inte fattar, därför kommer lite bilder.


 

Start och mål.

Du börjar vid start (bra va?) och fortsätter åt vänster upp på vägen, mot steves.


 

Gul plupp/cirkel som vi ser på kartan om vi kör åt rätt håll, den första.

Hoppa över stenmuren och sväng av innan huset.


 

Gul plupp två. Hoppa över den lilla lådan och fortsätt sedan tills den "stora svängen" kommer.


 

Plupp tre. Sväng med den "stora svängen" och fortsätt sedan tills plupp fyra kommer.

 

Och här är gul plupp nummer fyra!!

Hoppa över stenmuren, åt vänster, ut på vägen.


 

Denna är inte utsatt på min lilla karta, men hoppas det inte gör någonting!

När du kommer till hörnet av åkern svänger du rakt över...


 

...och går i mål vid "mål"!


Racet är ganska kort så jag tänkte att eftersom ponnys är liite segare är det väl bra med ett ponnyrace?

Man får se upp för en blåa bilden som ni ser på bilden till gula cirklen/pluppen fyra.

Man får även se upp för skördemaskinerna och man får hoppa över staket/stenmurar.

(bilarna&skördemaskinerna kan även försvinna under loppets gång, jag vet inte vad som är bäst)

Det kan även finnas lite hinder utplacerade.


Själv hade jag tyckt att detta racet hade varit jätteroligt.

Barney hade kunnat behöva hjälp med att få tillstånd för loppet, säga till förarna i fordonen att ta det lite lugnare eller något sådant?

Vad tycker ni?

Av Chloe - - 24 februari 2014 14:09

Fick en idé som säkert många haft innan, menmen.


Hur coolt vore det inte om man kunde rida till Äppellunden och plocka äpplen som man kunde ge till hästen?

 

Av Chloe - - 24 februari 2014 12:43

 


Darkpearl ser ut att se något riktigt gott och Chloe försöker se vad Darkpearl ser.

Ny outfit, vad tycks?



 

Darkpearl ser rakt in i kameran, och Chloe också. Men det jag gillar är bakgrunden. Oändligt länge solrosfält och en väderkvarn.


Av Chloe - - 5 februari 2014 17:58


Jaa, äntligen ska jag skriva del 3!

NEJ jag kan ingenting om hästar nästan.

 

Repris:


Hon gick fram till en gammal man, han stod nära stallet.

Chloe samlade mod till sig och gick fram.


"Ehm... Hejsan, ursäkta att jag stör. Men är det här ni sålde en häst?" Frågar Chloe försiktigt.

 

"Ja, faktiskt. Kom så ska jag visa henne! Hon heter Darkpearl."

Mannen visade mig till Darkpearl och jag fastnade genast. Hon var alldeles svart i pälsen och jag fastnade direkt.

Jag fick reda på att Darkpearl var ett sto och cirka 5 år gammal.

Priset var 990 starcoins, men jag kände att det var värt det så jag köpte henne!

Hon var lite olydlig men det gick bra. 

 

Meddelande

Välkomna till min nya blogg, scypie.bloggplatsen.se!

Något speciellt du letar efter?

 

Hej!

Mitt namn är Chloe Silverpie och det är jag som driver denna bloggen.

Jag bloggar om onlinespelet StarStable Online som är ett roligt hästspel.

 

På min blogg hittar du allt möjligt som har med StarStable Online att göra.

Under min presentation hittar du utvalda inlägg, kika in där!

 

Vill du skriva någonting om min blogg som inte passar in på ett inlägg? Gå till gästboken och skriv någonting där!

Utvalda inlägg

Här samlar jag inlägg som är lite mer speciella än alla mina andra inlägg.

Under "Min(a)..." finner du bland annat min länklista!

 

Läsvärda inlägg

Nytt ponnyrace?

Ryktesuppdrag

Jarlaheim, Jarlasson och Jorvikstallet

Lisa återvänder?

Färjorna

 

Veckans plats

Moorland

Fort Pinta

Steves gård

 

Min(a)...

...inköpslista

...önskelista till SSO

...länklista

...gimpbilder

Kategorier

Fråga mig!

3 besvarade frågor

Nuvarande omröstning

Vart fikar du helst i SSO?
 Stablebucks café
 Fort Pinta Café
 Himmelska höjdarcaféet
 Café Röda hajen
 Wolf hell inns café
 Grå munken
 Mor Annas konditori
 Lisbeth på torget

Arkiv

Senast skrivet

Translate

Nå mig

Vill du nå mig så rekommenderar jag följande sätt:

Instagram: cocosilverpie

SSO: Breva (Chloe Silverpie om någon missat)

Bloggen: Gästboken, kommentera, fråga etc.

"Bloggshema"

Här har jag samlat alla dagar det händer något speciellt på. :)

 

Måndag: -

Tisdag: Oftast bloggfri dag. Kommer hem vid halv fem på tisdagar och måste göra läxor och så vidare.

Onsdag: -

Torsdag: -

Fredag:  Fredagstema! Varje vecka kommer det upp ett nytt tema, kanske vår. Kommer då göra ett inlägg inspirerat av vår i SSO, kanske någon frågesport eller något också!

Lördag: -

Söndag: Veckans plats/område! Skriver om ett speciellt område eller en plats samt vad jag tycker om området/platsen.

Hitta inläggen i menyn under Utvalda inlägg eller i kategorin Veckans plats!

Mina hästar

Nedan ser ni alla mina hästar jag äger för tillfället.

Köpta hästar: fem stycken

Sålda hästar: noll stycken

 

Sapphirequeen


 

Scycry

Scycry är min starthäst. 

 

Snowprincess 

 

SunStar

 

Darkpearl

 

Springdale

 

För tillfället äger jag sex hästar.


Ovido - Quiz & Flashcards